Zbiórka uczestników w Bydgoszczy. Transfer na lotnisko w Gdańsku.
Odprawa i przelot do BERGEN.
Przejazd transportem publicznym z lotniska do centrum Bergen, przejście do hotelu, zostawienie bagaży.
Zwiedzanie Bergen Stary port Bryggen, Stare miasto, wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO z charakterystycznymi drewnianymi budynkami z czasów dominacji Hanzy. Kościół Św. Marii-najstarszy zachowany budynek w Bergen wieża Rosenkrantza - z zewnątrz. Przejście główną ulicą Torgallmeningen w stronę Sceny Narodowej, pierwszego teatru w Norwegii ufundowanego przez Ole Bull`a.
Zakwaterowanie w hotelu.
Czas wolny na Fisketorget– targu rybnym oferującym wielkie bogactwo ryb i innych darów morza jak np. wędzone łososie, świeże śledzie, dorsze i halibuty oraz krewetki, mule, żywe kraby, homary, a nawet pieczone mięso z wieloryba przypominające najlepsza wołową polędwicę. Ponadto kawior, rybne i krewetkowe sałatki, śledzie w różnych smakach.
Czas wolny na zakupy i posiłek.
Powrót do hotelu.
2 dzień:
Śniadanie.
Wjazd na górę Ulriken (643 m n.p.m) - najwyższy szczyt gór De syvfjell dominujących nad Bergen. Przy sprzyjającej pogodzie czekają nas wspaniałe widoki na Bergen i okolice. Powrót kolejką linową lub na piechotę.
Rejs Bergen-Mostraumen 3-godzina wycieczka statkiem z pięknymi widokami fiordu i otaczających je gór oraz okolicznych miejscowości z malowniczymi domkami.
Czas wolny na obiadokolację.
Powrót do hotelu, nocleg.
3 dzień:
Śniadanie.
Spacer na dworzec kolejowy w Bergen. Całodzienna wycieczka do Nærøyfjord. Przejazd pociągiem przez największy górski płaskowyż w północnej Europie, Hardangervidda, z widokiem na śnieżnobiały lodowiec Hardangerjøkulen. Przesiadka na pociąg do Flam. To jedna z największych atrakcji turystycznych tej wycieczki. 20,2 km trasy budowano przez 20 lat, tunele drążono ręcznie w litej skale. Uruchomiona w 1941 r., jest jednym z największych osiągnięć norweskich inżynierów. Różnica poziomów między stacjami wynosi aż 863,5 m, pociąg pokonuje 20 tuneli o łącznej długości 6 km. Flåm leży nad Aurlandfjordem – bocznym odgałęzieniem Sognefjordu, najdłuższego fiordu Norwegii, przecinającego środkową część kraju na dwie części. Nærøyfjord jest bardzo wąski, w jednym punkcie zaledwie 250 metrów szerokości, otaczają go strome góry i ośnieżone szczyty, wznoszące się 1800 m. n.p.m. Nasz rejs kończymy w osadzie Gudvangen, skąd autobusem jedziemy dnem wąskiej doliny Nærøydalen, gdzie zaczyna się spektakularny podjazd 13 trawersami drogi Stalheimskleiva jest najbardziej stromą drogą w Europie Północnej. Wracamy do Voss, skąd kolejka zawiezie nas do Bergen.
Czas wolny na obiadokolację.
Powrót do hotelu, nocleg.
4 dzień :
Śniadanie.
Dla chętnych przejazd kolejką Floibanen na wzgórze Fløyen (320 m n.p.m), skąd roztacza się piękny widok na całe miasto i okolice. Powrót kolejką lub piechotą.
Przejazd pociągiem do Muzeum Edwarda Griega.
Czas wolny na obiadokolację.
Powrót do hotelu, nocleg.
5 dzień
Śniadanie lub prowiant (zależnie od możliwości hotelu).
Spacer na dworzec kolejowy. Przejazd na lotnisko, odprawa i przelot do Gdańska. Transfer do Bydgoszczy.
Uwagi praktyczne
program jest ramowy i może ulec zmianie.
istnieje możliwość wykupienia pierwszeństwa wejścia na pokład, które umożliwia zabranie ze sobą dodatkowego dużego bagażu podręcznego 55 x 40 x 23 cm do 10 kg za dopłatą 400 zł/os.
Cena zawiera
Transfer na trasie Bydgoszcz – Gdańsk – Bydgoszcz,
przelot samolotem na trasie Gdańsk – Bergen – Gdańsk,
opłaty lotniskowe,
bagaż podręczny (40 x 30 x 20cm )
4 noclegi w hotelu***w pok.2,3-os. z łazienkami,
4 śniadania,
opiekę pilota,
składki TFG i TFP,
ubezpieczenie KL, NNW i bagaż.
Cena nie zawiera
kosztów biletów wstępu, lokalnych przejazdów, transferów pociągiem, kolejki, rejsu, całodniowej wycieczki Nærøyfjord, zestawu słuchawkowego tour-guide oraz innych opłat związanych z realizacją programu - należy przeznaczyć kwotę ok. 4600 NOK/os. (w zależności od wielkości grupy)
obiadokolacji (średnia cena 1 obiadu wynosi ok.250-375 NOK)
Terminy
Trwa konfiguracja organizatora!
Nie udało się nam wczytać listy terminów. Spróbuj później.